Bestnya Online Business bila...

Assalamualaikum...


Ramai yang bertanya Zah buat bisnes apa? Tak susah ke? Macam best je...
Jawapan Zah : Best sesangat!!! Nak tahu apa yang best? Lets check it out the beauty of doing online business :)




Time and money freedom...that's my goal



Bestnya online business bila...tak perlu keluar rumah awal pagi nak elak traffic jam dan sampai kat office on time. I believe yang stay kat bandar besar macam KL  dah lali dengan traffic jam kan? Dari rumah ke office berapa kilometer je tapi sebab jam punya pasal 1 jam baru sampai office. Sanggup ke nak hadapi semua tu sampai kita bersara? Lebih baik kita spend 1 jam tu untuk jana pendapatan thru online kan, rather than stucked in traffic jam! 

When you do online business, hanya keluar rumah bila perlu je. Contohnya jika ada business meeting, ke stokis restock barang atau ke pejabat pos untuk pos barang kepada customer. Best kan? Kita sendiri yang jadi bos, so kita sendiri yang tentukan masa bekerja kita. Tak kisahla nak start kerja pukul 11 pagi ke, petang ke,  malam ke, ikut suka lah. No more 8-5 working time. Time is flexible when you're in this business. For me as a mum, seronok dapat jaga anak sendiri & tengok dia membesar depan mata. What a priceless moments ;)


Bestnya online business bila...tak perlu sewa kedai, bayar gaji pekerja, bil elektrik, bil air dan sebagainya. Coz we do the business 100% thru online using social media marketing. Ada Facebook? Ada Instagram? Ada blog? InsyaAllah dengan bimbingan dan tunjuk ajar yang betul, anda semua boleh berjaya macam my mentors Shaliza Aziz, Sha Khalid dan Hanis Haizi. Tak perlu pening-pening nak cari pekerja, bayar gaji pekerja, mana nak simpan stock barang bertimbun-timbun tu, nak kena bayar bil elektrik kedai lagi. 


Bestnya online business bila...tak perlu ikut telunjuk orang, tak perlu mengkayakan orang lain untuk kita dapat gaji setiap bulan. Dah bosan asyik buat kerja yang sama je. Kerja makin bertambah tapi gaji tak naik naik, kalau naik pun seciput je. Kadang-kadang kena buat OT nak dapat duit lebih untuk belanja especially nak raya ni kan. Otak letih, badan penat, stress pun datang, penyakit pun seronok nak hinggap kan. In this business, anda sendiri yang usaha, hasilnya anda sendiri yang dapat. All depends on how much your effort is. Siapa usaha lebih dia dapat lebih.


Bestnya online business bila...tak perlu mintak approval bila nak cuti atau emergency leave. Anak sakit, mak ayah kat kampung tak sihat or tetiba nak pergi makan angin, cuti lah sesuka hati. Contoh masa nak raya ni kan. Mestila nak cuti lama-lama, nak beraya sakan kat kampung kan. Tak payah isi borang request cuti online segala bagai. Cuti la bila-bila masa pun. Lagipun senang buat business online ni, semuanya dihujung jari. Sms, Whatsapp, Wechat, LINE. Tengah bercuti pun customer hantar sms nak order barang. Sambil bercuti pun duit masyukkk!!! Kachingggg!!!


Bestnya online business bila...income is unlimited. Kalau kerja dengan majikan, gaji yang kita dapat akan ikut kelulusan dan pangkat. Dalam business ni, there's no such thing okay! Even lulus SPM je boleh generate income 4-5 figures. Sama taraf dengan gaji CEO tu! Haaa...Kalau kerja makan gaji, nak dapat gaji 5 angka, 20 tahun kerja baru boleh dapat kot. Buatlah pilihan yang bijak dan rebutlah peluang yang ada.



Bestnya online business bila...boleh simpan, spend duit sesuka hati, anytime, anywhere. Spend money maksud Zah bukan sampai membazir. No no no. I mean, nak keluar duit untuk belanja diri sendiri dan keluarga tak perlu tersekat-sekat. Tak perlu fikir panjang bila nak sedekah duit untuk orang susah, orang yang memerlukan. Tak perlu berkira-kira bila nak derma buat masjid, surau dan sebagainya. Rasulullah s.a.w. pun seorang peniaga yang hebat. Zaman sekolah dulu mesti kita selalu dengar ustaz ustazah kita bercerita pasal Rasulullah s.a.w. berniaga kan. Apa sebabnya Rasulullah sangat galakkan kita untuk berniaga? Sebab 9/10 rezeki itu datangnya dari berniaga. 
Nak savings setiap bulan 4-5 angka? Berniagalah... 
Nak kumpul harta banyak? Berniagalah... 
Nak tingkatkan ekonomi keluarga? Berniagalah...
Nak settle hutang keliling pinggang? Berniagalah... 
Nak bawak satu family pergi umrah? Berniagalah...



Bila kita berniaga, kita sebenarnya buka peluang pada orang lain untuk menambah pendapatan. So, bila kita bantu orang, menambah baik kehidupan orang, kita pun akan dapat pahala kan.


Apapun semua yang kita buat biarlah kerana Allah s.w.t. kerana Dia dah tentukan rezeki kita kat mana, berapa banyak semua tu. Percayalah dengan Dia. Yang penting kita usaha,doa dan tawakal. 



Nak start online business?
Nak dapat bonus gemukss RM4500 on 7th August, a day before raya?

Call/text me 0194772103
I'll be delighted to show you how :)














Comments

Popular posts from this blog

Pengalaman Bersalin Puteri Sulung

Tips Cepat Sembuh Ketika Demam

Super Like : Buds Organic for baby