Sihat dan Cergas Sepanjang Kehamilan dengan SHAKLEE


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.


* This product is not intended to diagnose, treat, cure or prevent any diseases.





Alhamdulillah, makin ramai yang jatuh hati dengan Shaklee. Mula-mula nak try dulu, lepas try dan nampak sendiri perubahan terus berShaklee satu family kan. Hehee...





Entri kali ni, Zah nak share pasal vitamin yang diambil waktu hamil. My first pregnancy dulu, tak kenal lagi Shaklee ni. So, end up makan pil obimin yang klinik kesihatan bagi je. Tu pun kadang-kadang terlupa nak ambil. Tak peduli sangat pasal kepentingan vitamin masa mengandung ni. First trimester, badan memang lembik je macam stokin busuk. Berdiri kejap je dah rasa pening-pening, asyik baring je dari pagi sampai malam. Nasib baik ai tak kerja, huhu..legaaa...

Next pregnancy nanti (insyaAllah,doakan ye...) Zah dah plan mesti ambil vitamin Shaklee ;)

Untuk ibu-ibu mengandung di luar sana, yang masih tercari-cari vitamin yang sesuai untuk kesihatan diri dan pertumbuhan bayi dalam kandungan, di sini Zah cadangkan vitamin-vitamin yang sesuai di ambil sepanjang kehamilan. 




B-complex - Lengkap dengan asid folic yang penting pembinaan tulang dan bagi mengatasi kecacatan janin. Mereka yang merancang untuk hamil digalakkan juga untuk mengambil b complex ini.




Vitamin C - Membantu mempertingkatkan kadar serapan zat besi yang sangat penting untuk pembentukan hemoglobin yang membawa oksigen dalam darah.





Vitalea - Kaya dengan iron (zat besi) di mana jika ibu ada masalah pitam atau mudah pening ataupun masalah anemia. Anemia ini berbahaya kepada anak dan ibu ketika bersalin kelak. Vitalea adalah multivitamin dan si ibu tidak perlu lagi mengambil obimin.




Ostematrix - Kalsium sangat penting bagi pembentukan tulang bayi, pembinaan sel dan pertumbuhan gigi. Membaiki rangsangan urat saraf, mengelakkan kekejangan otot terutama bagi ibu mengandung serta kalsium juga penting untuk menstabilkan denyutan jantung dan tekanan darah tinggi.




Omega guardIanya sangat penting dalam membantu pembentukan otak bayi dari peringkat awal pembentukan. Mengandungi DHA yang sangat penting untuk otak. DHA dan EPA dari Omega ni penting untuk pembentukan otak dan mata bayi. Untuk ibu pula, ia membantu mengawal paras kolesterol dalam badan.




ESPIanya sangat penting untuk membina dan memperbaharui se-sel tisu, hormon dan enzim di dalam tubuh. Sangat diperlukan oleh wanita yang mengandung dan menyusukan anak. Penting untuk pembentukan kuku, rambut dan kulit. Protein yang berkualiti sangat membantu pertumbuhan yang baik. Ianya juga dikatakan kunci untuk melawan penyakit. ESP juga memberi ibu tenaga di mana bagi mereka yang mengalami morning sickness yang agak teruk. Ia juga memelihara dan mengelakkan janin menjadi cacat. Selain itu, protein ini juga membantu membekalkan asid amino yang bertindak membentuk otot dan organ bayi. Keperluan protein sewaktu mengandung perlulah mencukupi bagi membantu pertumbuhan plasenta, uterus, penghasilan susu dan untuk membantu aliran darah ibu yang bertambah. Keperluan protein ini semakin penting ketika memasuki trimester ke 3 bagi membantu memaksimumkan pertumbuhan fetus.






Saya adalah pengedar sah Shaklee

Penghantaran produk ke seluruh Malaysia dan juga luar negara

Konsultasi percuma akan diberikan apabila membuat pembelian dari saya

Shaklee Independent Distributor [ ID : 890884 ]

Contact No / Whatsapp / WeChat : 0194772103

Emel : nurzariff@gmail.com



Comments

Popular posts from this blog

Pengalaman Bersalin Puteri Sulung

Tips Cepat Sembuh Ketika Demam

Super Like : Buds Organic for baby