Kurus dengan Cepat dan Selamat : ESP atau Cinch??



Cinch vs ESP...
Mana satu yang lebih berkesan dalam menurunkan berat badan?
Bukan setakat nak turunkan berat badan, korang mesti nak tahu jugak mana satu yang kalau consume lebih CEPAT kurus kan.
Haa...zaman sekarang ni semua nak cepat,pantas dan tuntas. Nak drive lelaju, nak cepat sampai ke destinasi katanya. Padahal jalan tak jem pun. Jalan kaki pun sampai noks. Nak putih dengan cepat, nak kulit gebu halus mulus dengan cepat, kalau boleh malam ni makan esok pagi dah putih melepak. 
Oh dear, sesak nafas mak dengar taw...
Sakit je tak nak cepat kan...hehee...

Mari saya bantu anda buat keputusan memilih yang terbaik mengikut keperluan tubuh badan anda...


Beza ESP dan Cinch

Semua dah tahu Cinch Shake Mix dan ESP adalah supplemen yang sinonim dengan penurunan berat badan. Kedua-duanya mempunyai fungsi yang sama iaitu membekalkan PROTEIN.

Kenapa Perlu Protein Bila Nak Kurus?

Pembakaran lemak sangat penting dalam proses menurunkan berat badan. Proses pembakaran lemak memerlukan protein dan karbohidrat. Kita boleh dapatkan sumber protein melalui telur, ayam, daging, kekacang, soya dan sebagainya. Karbohidrat pula boleh didapati dari nasi, roti, pasta, ubi kentang dan banyak lagi. 

Jika kekurangan protein dan karbohidrat, bukan lemak yang dibakar tapi kita akan kehilangan jisim otot atau 'muscle' yang penting dalam pembentukan shape badan yang cantik dan curvy gituuu...

So, nak kurus dilarang sama sekali sentuh nasi seminggu atau sebulan??? Nooo. Tabiat ini adalah salah sama sekali. Get rid of that mentality from your mind asap. Kurus sebab tak makan nasi (kurang protein) tapi otot menggeleber..sangat tak cun okay. Makanlah apa yang anda rasa nak makan. Tapi pastikan ia berkhasiat, dalam kuantiti yang sedikit dan kerap.


ESP sebagai Pemberi Tenaga




Dalam ESP terdapat Branch-Chain Amino Acid yang penting untuk stimulate otot kita supaya bertenaga. Sebab itu selepas minum ESP kita akan rasa energetic, rasa bertenaga. Kalau tak, buat apa dipanggil Energizing Soy Protein kan.

ESP juga terbukti dalam membantu untuk mereka yang nak kurus.
Ini kerana ESP mengandungi GI (glisemic index) yang rendah iaitu 39 GI. Bila GI rendah, kita akan rasa kenyang dalam tempoh yang lama kerana pembebasan gula adalah perlahan.

Tapi perlu diingatkan, ESP bukanlah meal replacement. Kerana ESP tak cukup kandungan vitamin (hanya ada sebahagian vitamin B, kalsium dan beberapa mineral lain).


Cinch sebagai Meal Replacement



Ya, betul. Cinch memang sesuai sebagai meal replacement. Setiap hidangan Cinch Shake mengandungi 270 kalori, 35 gram karbohidrat, 24 gram protein, 3 gram lemak dan 6 gram serat makanan laut. Tengok tu, dah cukup lengkap macam satu hidangan nasi dan lauk. Bila tiba waktu makan, bolehlah gantikan 'heavy meal' yang selalu kita makan dengan Cinch Shake Mix.



Cinch atasi masalah YOYO effect

Cinch memang dihasilkan untuk kita yang ingin mendapatkan berat badan ideal. Hasil kajian yang telah dilakukan membuktikan bahawa Cinch Shake membantu dalam mengatasi masalah YOYO effect. 

YOYO effect adalah suatu keadaan di mana berat badan sekejap naik, sekejap turun. Macam main yoyo. So, kesan ini sangat tak bagus dalam menurunkan berat badan. Menambah stress lagi taw...



Sebelum puasa-semasa puasa-selepas raya 
:D

Masalah ini terjadi kerana semasa penurunan berat badan, jisim lemak tidak berkurangan. Sebaliknya jisim otot yang berkurangan, mengakibatkan berat badan naik kembali.

Macam mana Cinch Shake atasi masalah YOYO effect?

Cinch Shake diperkaya dengan LEUCINE yang berfungsi dalam membina dan mengekalkan jisim otot. Penting untuk mereka yang ingin kurus supaya mengekalkan otot kerana ototlah yang menaikkan kadar metabolisma dan juga membakar kalori. 
Jadi, anda akan kehilangan lemak, berat dan inci tapi pada masa yang sama mengekalkan otot, memberi bentuk badan yang cantik dan nampak fit tanpa kulit menggelebeh sana sini. Ohh sukanyaaaa.....

Confirm boleh kurus ke kalau ambil Cinch Shake ni?

InsyaAllah...boleh sangat. Tapi....
Dengan syarat kenalah konsisten dalam senaman dan juga pengambilan real food serta Cinch Shake Mix ni...
Leucine berkesan dalam keadaan otot sedang bekerja. Jadi, lakukanlah senaman sekurang-kurangnya 3 kali seminggu. Proses pembuangan lemak akan lebih efisyen.


Ibu Menyusu...

Untuk ibu menyusu, saya cadangkan anda mengambil ESP kerana kandungan kalsium yang lebih tinggi. Tapi kalau nak jugak minum Cinch Shake ni tak da masalah. Boleh mix dengan ESP. Ikut kesukaan masing-masing ya.

* Promosi Cinch Shake Mix
BELI 3 DAPAT 4 pada harga bukan ahli iaitu RM519.

Ingin dapatkan produk-produk ini pada harga 25% lebih murah?

Jadilah ahli Shaklee...
Dengan harga pendaftaran keahlian serendah RM75 sahaja untuk seumur hidup, anda bukan sahaja menikmati harga ahli untuk semua produk, bahkan mendapat rebet dengan setiap pembelian dan lain-lain keistimewaan sebagai ahli (tertakluk kepada terma dan syarat).






Comments

Popular posts from this blog

Pengalaman Bersalin Puteri Sulung

Tips Cepat Sembuh Ketika Demam

Super Like : Buds Organic for baby