Jangan Pandang Ringan : Masalah Period Tidak Menentu & Senggugut

Assalamualaikum..


Tahukah anda kepentingan kitaran haid bagi seorang wanita?

Kitaran haid yang teratur & lancar adalah penanda kepada tahap kesuburan yang baik bagi seorang wanita. Bagi seorang wanita yang telah berkahwin, kitaran haid yang teratur menjadi petunjuk utama untuk merancang untuk hamil mahupun menentukan sama ada kehamilan telah terjadi ataupun belum. Ia diukur melalui kedatangan haid yang lewat pada bulan-bulan di mana mereka merancang untuk mendapatkan zuriat.



Walau bagaimanapun, tidak semua wanita bernasib baik mempunyai kitaran haid yang teratur. Sesetengah wanita mungkin tidak datang haid setiap bulan, ataupun didatangi haid yang terlalu panjang pada sesetengah bulan. Ini tentunya menimbulkan kerisauan khususnya mereka yang sedang merancang untuk hamil mahupun yang ingin mendirikan rumah tangga.








Secara teorinya, proses untuk mendapatkan zuriat ataupun merancang kehamilan amat berkait rapat dengan kitaran haid seseorang. Ia boleh dikatakan 'berkadar langsung' pada kebiasaanya di mana; wanita yg didatangi haid setiap bulan adalah wanita yg subur; di mana ovum-ovum matang yg berpotensi untuk disenyawakan 'dilepaskan' setiap bulan oleh ovari pada hari-hari tertentu (yang dipanggil sebagai 'hari subur'). Kebarangkalian untuk hamil adalah sehingga 90% sekiranya pasangan tersebut melakukan hubungan seks/intim pada 'hari-hari subur' seorang wanita. Justeru, mana-mana wanita yang mempunyai kitaran haid tidak teratur, seperti kitaran bilangan hari yang tidak tetap (bukan antara 28-35 hari) ataupun mempunyai kedatangan haid yang panjang (bukan antara 4-8 hari), peluang untuk menentukan 'hari subur' menjadi lebih sukar. Secara tidak langsung, kebarangkalian untuk hamil juga adalah rendah.




Senggugut atau period pain juga seringkali mendatangkan masalah terutamanya dalam menjalankan aktiviti seharian. Ada yang sampai tak boleh bangun, sampai kena MC setiap kali datang bulan, senggugut punya pasal.

Zah jarang kena senggugut ni, alhamdulillah. So, nak describe sakit senggugut ni macam mana tak dapatlah. Cuma rasa nyeri, tak selesa sikit-sikit tu adalah. Tapi tak la sampai tak boleh bangun buat kerja. 

Lately ni Zah tengok ramai anak gadis, anak dara yang belum berkahwin mengalami masalah senggugut. Muda-muda lagi dah ada masalah kesihatan. Saranan Zah, masalah wanita ni jangan pandang ringan, jangan ambil mudah. Badan kita ni nak pakai lama taw. Kalau boleh nak beranak 10 (that's me..hehee....).. Jadi perlulah jaga dengan sebaik-baiknya, so that badan kita sentiasa dalam keadaan tip top untuk mengandung, melahirkan serta menjaga zuriat dan keluarga kita.


Apakah supplement Shaklee yang dapat membantu mengatasi masalah ini?


Ini jawapannya! GLA Complex!


GLA COMPLEX berfungsi menstabilkan hormon dan sangat baik diambil oleh wanita, ia menjaga dalaman dan kesannya, sangat baik. Dengan bahan asasnya minyak Bunga Borage, minyak biji bunga matahari serta Vitamin E semulajadi, insyaAllah GLA Complex membantu mengatasi masalah haid tidak teratur dan senggugut yang kronik. Selain itu, GLA Complex juga dapat menjadikan kulit kita lebih cantik sebab ada Vitamin E. 

So, sambil menyelam boleh minum air jugak. Heheee..

Untuk info lebih lanjut boleh ke entri ni.


Ingin dapatkan produk ni? 

Untuk pesanan secara online, sila klik di bawah.




Atau hubungi saya :)


Saya adalah pengedar sah Shaklee

Penghantaran produk ke seluruh Malaysia dan juga luar negara
Harga istimewa dan konsultasi percuma akan diberikan apabila membuat pembelian dari saya
Shaklee Independent Distributor [ ID : 890884 ]
Contact No / Whatsapp / WeChat : 0194772103
Emel : nurzariff@gmail.com


           Cash on Delivery area : Larkin, Kempas, Majidee, Bandar Baru Uda



Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?
Peluang menikmati 3C - Cash, Car, Convention...
Hubungi saya untuk info lebih lanjut.


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.












Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Tips Cepat Sembuh Ketika Demam

Pengalaman Bersalin Puteri Sulung

Super Like : Buds Organic for baby