Kelebihan B-Complex Shaklee

Assalamualaikum..

Salam sayang untuk semua pembaca setia blog ni. 

B-Complex antara vitamin favourite Zah. Bukan sahaja baik untuk kesihatan dan kecantikan kulit, B-complex juga bagus untuk mengurangkan gejala stress. Haa..jangan ingat suri rumah ni happy happy je selalu. Ada masa dan situation yang boleh mendatangkan stress tahu tak! Hohoo... 


Stress macam mana pun life must go on. Cuma kena usaha cari penyelesaian untuk masalah-masalah kesihatan supaya diri kita ni sentiasa sihat dan bertenaga untuk jalankan tugas dan tanggungjawab masing-masing. 

So, setiap hari Zah mesti ambil B-Complex, kalau tak ambil ni badan Zah rasa cepat letih dan lesu. Nak lagi mantap Zah ambil together with Vita-Lea dan Sustained Relase Vita-C Plus. Ia adalah set kesihatan optimum Shaklee saya! Kesannya memang marvelous taw.


Jom kenali B-Complex Shaklee.





Kepentingan B-Complex terhadap tubuh.

* Membantu untuk mengekalkan tisu otak yang sihat, saraf, kulit, mata, rambut, hati dan mulut, serta otot di dalam saluran usus gastro.

* Terlibat dalam penghasilan tenaga dan berguna untuk kemurungan dan stress. Ia adalah nutrien anti-tekanan.

* Diperlukan untuk pembentukan darah, di samping mencegah anemia.

* Membantu untuk mengelakkan sawan, epilepsi, dan membantu mengatasi keletihan dan ketagihan makanan.

* Membina rambut yang sihat dan mencegah uban.

* Membantu dalam merawat alergi dan menyembuhkan luka.

* Membina tindak balas imun, mencegah kemandulan, masalah haid, multiple-sclerosis, gangguan saraf, skizofrenia, membantu fungsi seksual, kesukaran penglihatan, masalah kehilangan berat badan dan melindungi daripada keracunan plumbum.

* Folic acid dalam B-Complex Shaklee merupakan vitamin B9 yang sangat penting bagi wanita sebagai persediaan untuk hamil. Tujuanny untuk membentuk saraf tunjang bayi pada peringkat awal kandungan, di samping sebagai agen pertumbuhan dan pembinaan sel-sel dalam badan.

* Folic acid dapat membantu dalam pencegahan kecacatan kandungan namun yang paling penting sekali saintis telah membuktikan bahawan Folic acid membantu dalam pembentukan sel-sel otak, tulang belakang, organ, kulit dan tulang bayi.


Syukur alhamdulillah, walaupun selalu tak cukup tidur, Zah masih rasa bertenaga hingga ke malam hari. Adegan muka merah naik darah pun makin berkurang, hehee... 

Dulu kalau Zah tak cukup tidur, kepala akan rasa pening-pening, badan rasa lemah nak melayang-layang terbang je. Tapi sekarang no problem lagi dah. Even tidur malam kerap terganggu sebab anak-anak nak susu, bangun pagi esoknya badan takda rasa lemah longlai pun. Lepas solat terus cergas je buat kerja-kerja rumah.

Happy and in love with Shaklee mucho!

Inilah jihad Zah untuk menjaga kesihatan diri. Jom semua kita usaha dan ikhtiar sehabis baik untuk menjaga kesihatan diri, kerana ia anugerah istimewa dari Allah :)


Ingin membeli secara online? (credit card/debit card)
Klik ikon di bawah ni.
Penghantaran ke seluruh Malaysia termasuk Sabah & Sarawak.



Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau pembelian.
Saya sedia membantu anda untuk hidup lebih sihat :)

Mahu menambah pendapatan secara online?
Mari saya tunjukkan caranya dengan Shaklee.
 Bonus 2 angka atau 4 angka atau 6 angka setiap bulan?
Anda sendiri yang tentukan ;)





Comments

Popular posts from this blog

Pengalaman Bersalin Puteri Sulung

Tips Cepat Sembuh Ketika Demam

Super Like : Buds Organic for baby