Ramuan Hebat Vivix : Purple Carrot @ Lobak Ungu


Bila bercakap tentang amalan pemakanan sihat, jangan lupa untuk memasukkan buah-buahan dan sayur-sayuran berwarna ungu dalam diet anda. Sebabnya buah-buahan dan sayur-sayuran tersebut mengandungi antosianin, iaitu pigmen asli berwarna merah, biru dan ungu. 
Menurut J. Scott Smith, profesor kimia makanan dari Kansas State University, antosianin adalah baik untuk kesihatan kerana ia adalah antioksidan yang kuat dan boleh meningkatkan fungsi sistem imun, mengekalkan kesihatan dan mengelakkan penyakit.
“Kini antioksidan menjadi bualan ramai,” kata Smith lagi. “Semua orang berminat dengan antioksidan kerana ia dipercayai baik untuk kesihatan.”
Antosianin lebih lazim didapati dari buah-buahan berbanding sayur-sayuran, kata Smith, memerhatikan warna merah pekat dan ungu pada kulit epal dan anggur. Disebabkan antosianin sensitif kepada pH, ia akan kelihatan lebih merah atau biru bergantung kepada jenis makanan.
Antosianin biasa terdapat dalam buah beri; seperti blueberry, cranberry, raspberry, blackberry dan anggur merah.
“Itu sebablah mengapa orang berkata ‘makan buah beri anda’, kerana ia sangat baik untuk kesihatan,” kata Smith.
Kata Smith lagi, ekstrak makanan yang mengandungi antosianin juga baik untuk kesihatan. Trend terkini industri makanan adalah menggunakan warna asli bagi menggantikan warna tiruan. Antosianin boleh diekstrak dari buah-buahan atau sayur-sayuran dan digunakan sebagai pewarna asli dalam makanan.
Wain merah diperbuat dari anggur, oleh itu ia juga mengandungi antosianin. Selain itu ia juga mengandungi resveratrol, sejenis antioksidan dan baik untuk kesihatan jantung.
Menurut Smith lagi, terdapat beberapa makanan ungu yang tidak begitu dikenali juga mengandungi antosianin. Sejak berkurun penduduk Amerika Selatan menanam jagung ungu. Terdapat juga bunga kubis ungu dan karot ungu.
Warna merah pekat dan ungu pada ubi bit bukan disebabkan oleh antosianin, kata Smith. Warna ungu pada ubi bit datangnya dari pigmen betalen, yang menggantikan antosianin dalam sesetengah pokok. Betalen juga adalah antioksidan yang baik untuk kesihatan.
Dipetik dari: HealthNewsDigest.com
================================================
Berita baik untuk anda yang kekangan masa dan sukar untuk dapatkan sayur-sayuran serta buah-buahan berwarna ungu ni. Anda boleh ambil Vivix 1 sudu sahaja setiap hari untuk memenuhi keperluan nutrisi di samping menjaga kesihatan tubuh anda.



Vivix ni 10 kali lebih hebat tau dari resveratrol yang terdapat dalam wain merah. Vivix mengandungi sejenis anggur istimewa yang dikenali sebagai anggur muscadine. Nak tahu keistimewaan anggur muscadine? Klik di sini.




Memang saya akui, harganya mahal. Buatkan orang berfikir 10 kali nak beli ke tak. Tapi, tengokla fungsi setiap bahan dalam Vivix ni. Lepas tu cuba bandingkan dengan kos ubat-ubatan dan rawatan yang perlu di ambil sekiranya mengalami masalah kesihatan yang kronik seperti kencing manis, darah tinggi, penyakit jantung, kanser dan sebagainya. Itu tak termasuk lagi tenaga dan masa yang perlu dikorbankan untuk ulang-alik ke hospital atau pusat rawatan. Untunglah kalau buat rawatan di hospital swasta, tapi kalau hospital kerajaan? Datang awal pagi tunggu giliran untuk rawatan, tunggu dan tunggu giliran, petang baru siap semua urusan. Penat tau...

Masalah-masalah kesihatan yang kronik ini semuanya berpunca dari sel-sel yang rosak. Vivix membantu mencegah dan mengurangkan masalah-masalah kesihatan tersebut pada tahap sel. 
'






Bulan ni promosi Vivix BELI 6 PERCUMA 1. 
Ingin dapatkan keahlian Shaklee secara percuma?
Hanya beli Vivix 2 botol dan anda layak untuk mendaftar sebagai ahli Shaklee seumur hidup dan menikmati pembelian produk-produk hebat Shaklee yang lain pada harga 15-20% lebih murah dari harga pasaran.
Bukan itu saja tau, dapat bonus lagi even beli Shaklee untuk makan sendiri.

Banyak lagi kelebihan menjadi ahli Shaklee.
Hubungi saya untuk maklumat lanjut.

Mahu menambah pendapatan secara online?
Mari saya tunjukkan caranya dengan Shaklee.
 Bonus 2 angka atau 4 angka atau 6 angka setiap bulan?
Anda sendiri yang tentukan ;)




Comments

Popular posts from this blog

Tips Cepat Sembuh Ketika Demam

Pengalaman Bersalin Puteri Sulung

Super Like : Buds Organic for baby